De ce sunt încă pline sălile de grădiniță de jucării și activități simple, clasice, cu care ne jucam și noi când eram mici? Răspunsul este simplu: deși vremurile s-au schimbat, dezvoltarea creierului nu s-a schimbat! De fapt, copiii învață cel mai bine prin joc, atunci când sunt relaxați, implicați și se distrează!
Cuburile de construcție, plastilina și activitățile creative le oferă copiilor mult mai mult decât ocazia de a construi, modela sau întinde imaginația! Ele le dezvoltă abilitățile motrice fine și coordonarea mână-ochi, pun bazele conceptelor matematice timpurii și antrenează funcțiile executive, precum memoria și concentrarea.
Jocurile de societate și cărțile de joc sunt exemple excelente de jucării cooperative, care îi ajută pe copii să exerseze rândul la joc, împărțirea și cooperarea — toate esențiale pentru dezvoltarea socio-emoțională. De asemenea, acestea îi ajută să își dezvolte memoria de lucru, abilitățile matematice și motricitatea fină.
Litere și sunete
„Cititul cu copiii acasă nu doar că îi face să se bucure de lectură, ci îi ajută și la școală”, spune Susan Quinn, specialistă în lectură și profesoară de școală primară la Saint Brendan School din Bronx, New York. Cititul împreună cultivă apropierea și bucuria, dar și dezvoltă concentrarea, atenția și vocabularul.
Academia „Noul Einstein” oferă un program inovator pentru copii. Curriculumul este conceput pentru a le dezvolta potențialul prin interacțiune socială, joc, discuții, reflecție și creativitate. Este cea mai bună grădiniță din Chicago. Programul zilnic al Academiei „Noul Einstein” include joc liber, activități practice, numeroase activități educative și în aer liber. Grădinița organizează, de asemenea, excursii educative o dată la două luni.
It's always better to start them on easier books, because then they feel successful, and that spurs them on, so they'll read more.
John Doe Tweet
Quinn spune că cărțile lui Dr. Seuss, cu rimele și cuvintele lor simple, sunt perfecte pentru această vârstă. Copiii învață prin repetiție, așa că citește-le aceleași cărți preferate din nou și din nou, pune întrebări și încurajează-ți copilul să rostească cuvinte simple cu voce tare. Pe parcursul zilei, roag-o să spună cuvintele pe care le vede pe indicatoarele stradale, panourile publicitare și ecranele calculatoarelor sau provoac-o să caute cuvinte frecvent folosite într-o revistă.
Postări recente
Vor scrie, de asemenea, propoziții scurte și simple, precum „Pisica a fugit acasă.” Ține acasă o cutie sau un recipient special plin cu materiale de scris (creioane colorate, creioane, markere, hârtie și carnețele), astfel încât copilul tău să poată exersa scrierea unor propoziții simple despre lucrurile speciale pe care le-a făcut sau le-a văzut în timpul zilei. Întreabă-l despre ceea ce a scris și roagă-l să citească cu voce tare. Oferă-i încurajare afișând scrierile sale pe frigider sau pe peretele camerei lui.
Copiii de această vârstă vor învăța să recunoască, să scrie, să ordoneze și să numere obiecte până la numărul 30. Ei vor putea aduna și scădea numere mici (adunări cu un rezultat de cel mult 10 și scăderi din 10 sau mai puțin); acest accent pe adunare și scădere va continua până în clasa a doua.
Numere și numărare
Încurajează-ți copilul de grădiniță să caute numerele de la 1 la 30 în reviste și ziare. Poate să le decupeze, să le lipească pe o foaie și să le aranjeze în ordine. Când mergeți cu mașina sau așteptați la rând, jucați-vă un joc de tipul „Ce urmează?”. Spune-i un număr și roagă-l să spună care este următorul. La ora de culcare, roagă-l să numere câte jucării de pluș are, apoi întreabă-l: „Câte cărți despre câini ai? Cât de repede poți să le numeri?”. Ia două dintre aceste cărți și întreabă: „Câte au rămas?”
- Copiii de această vârstă vor învăța să recunoască, să scrie, să ordoneze și să numere obiecte până la numărul 30.
- Ei vor putea aduna și scădea numere mici (adunări cu un rezultat de cel mult 10 și scăderi din 10 sau mai puțin); acest accent pe adunare și scădere va continua până în clasa a doua.
- Copiii vor învăța să numească și să descrie forme geometrice obișnuite (cerc, pătrat, triunghi, dreptunghi) și să identifice, sorteze și clasifice obiecte după culoare, mărime și formă.
Ajută-ți copilul să înțeleagă conceptul de timp spunându-i cât este ceasul în timpul activităților de rutină. Folosește și explică termeni precum dimineață, prânz, seară, ieri, azi și mâine. Realizați împreună o linie a timpului care să arate o zi obișnuită, cu desene ale activităților zilnice și ora la care au loc, scrisă dedesubt.
Pe lângă învățarea noțiunilor despre timp, copiii de 5 și 6 ani pot numi cele patru anotimpuri, așa că realizați împreună un calendar special al vremii pentru a-l ajuta să înțeleagă cum se schimbă anotimpurile. Găsiți imagini care ilustrează fiecare anotimp (frunze colorate, zăpadă, flori înflorite) și discutați despre ceea ce observă copilul în ele. Vorbiți despre hainele pe care le puteți purta amândoi în fiecare anotimp.


